MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 června, 2013


Tak u toho musím říct opravdu konečně dočteno. Dlouho mi to trvalo přelouskat, protože jsem odbíhala ke knihám, které mě bavily víc. Neskutečně zdlouhavé čtení, místy hodně nezáživné. Kdybych neviděla film, který mě bavil mnohem víc (většinou dávám přednost spíše knižní verzi před filmovou), tak bych v některých částech nevěděla ani hlavu ani patu. Samozřejmě knihu neodsuzuji úplně. Chápu, že některým se líbí, ale moje kafe to není.
 




Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Atlas mraků
Cloud Atlas
-
-
David Mitchell
Jana Housarová
Román
2004 originál / 2012 překlad
504
Mladá Fronta
978-80-204-2669-7

Anotace Databazeknih.cz:
Nedobrovolný cestovatel plavící se v roce 1850 přes Tichý oceán, vyděděný skladatel obstarávající si nejisté živobytí v Belgii mezi 1. a 2. světovou válkou, ambiciózní novinářka píšící v Kalifornii v dobách, kdy tam byl guvernérem Ronald Reagan, ješitný nakladatel ukrývající se před věřiteli ze zločineckého podsvětí, geneticky modifikovaná jídlonoška čekající na smrt a Zachry, mladý ostrovan zažívající soumrak vědy a civilizace - to jsou vypravěči Atlasu mraků, kteří odkudsi z potemnělých chodeb dějin slyší dozvuky ostatních příběhů. Každý záchvěv ozvěny více či méně pozměňuje jejich vlastní osudy. V nejočekávanější románové adaptaci letošního podzimu se objeví hvězdná herecká sestava: Tom Hanks, Hale Berry, Susan Sarandon a Hugh Grant.


Informace o autorovi

foto: A2larm


Databazeknih: První román Davida Mitchella nazvaný Ghostwritten (česky Hybatelé) vyšel v roce 1999. Získal cenu Mail on Sunday/John Llewelllyn Rhys Prize jako nejlepší kniha autora do pětatřiceti let a dostal se i mezi nominované na cenu First Book Award listu Guardian. Další román number9dream následoval v roce 2001 a i jeho kvality byly oceněny nominací na Booker Prize a James Tait Black Memorial Prize. Za román Cloud Atlas (česky Atlas mraků) získal nominace na Booker Prize, James Tait Black Memorial Prize, Arthur C. Clarke Award a Nebula. V roce 2003 se David Mitchell volbou do Granta's Best of Young British Novelists zařadil mezi nejlepší britské romanopisce. V nedávné době se vrátil z několikaletého pobytu v Japonsku a nyní žije v Irsku.


Filmové zpracování


Drama / Mysteriózní / Sci-Fi / Psychologický
Německo / USA / Hong Kong / Singapur, 2012, 165 min

Režie: Tom Tykwer, Lana Wachowski, Andy Wachowski
Předloha: David Mitchell
Scénář: Tom Tykwer, Andy Wachowski, Lana Wachowski
Kamera: John Toll, Frank Griebe
Hudba: Johnny Klimek, Tom Tykwer, Reinhold Heil
Hrají: Tom Hanks, Halle Berry, Jim Sturgess, Hugo Weaving, Hugh Grant, Ben Whishaw, Jim Broadbent, Susan Sarandon, Keith David, James D'Arcy, Xun Zhou, Doo-na Bae, Alistair Petrie, Götz Otto, David Gyasi, Robert Fyfe, Zhu Zhu, Mya-Lecia Naylor, Genevien Lee, Martin Wuttke, Marie Rönnebeck


Obsah:
Filmová adaptace románu Davida Mitchella vypráví šest žánrově odlišných příběhů, které se odehrávají v různých časech a na různých místech od začátku 19. století až po postapokalytickou budoucnost. Film zobrazuje myšlenku kontinuální propojenosti našeho bytí a především našich činů napříč časem a prostorem, kde všechno má svoji příčinu i následek, smysl, kde se vrahova duše promění ve velkého hrdinu a kde jediný laskavý skutek v přítomnosti vyvolá revoluci v daleké budoucnosti.




Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne