MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

02 srpna, 2013

Nastavování programu. Pokusím se popsat podrobněji co znám... Snad to někomu pomůže, třeba nějakým začátečníkům...


Záložka Panel nástrojů:

Můj návod.

Kopírovat se zdrojem!





Tento panel budete mít každý jiný, podle vlastního nastavení:

->


A pak si už stačí jen zvolit:
Hlavní lišta - tam si nastavíte ikonky, které se zobrazí po spuštění programu
Hlavní lisšta, když je připojené zařízení - tam si nastavíte ikonky, které se zobrazí po připojení Kindle (jiné čtečky), rozdíl je například při použití pluginu Kindle Collections

Další nastavení je pro další lišty, ale zatím jsem nezjistila žádné jejich využití.



Ikonky podrobněji:


Přidat knihy lze různými způsoby, jedním z nich je přidávat po částech (přidat knihy z jednoho souboru). Toto slouží k přidání jedné nebo více knih, které jsou uloženy v jedné složce. Další možností je přidávání knih, které jsou uloženy ve složkách a posložkách. K tomu slouží odkaz v druhém a třetím řádku. Rozdíl už snad každá pochopí z text odkazů.




Úprava informací o knize. Zpracovat je můžete po kusech nabo dávkově, několik knih najednou. To se hodí když chcete u vybraných knih změnit například žánr apod... Informace k metadatům najdete v tomto článku.




Funguje stejně jako metadata. Převádíte do jiného formátu po kusech nebo dávkově. Návod na převádění knih je v tomto článku.




Odstranit knihy - ikonka smaže knihy buď z Calibre (mažete knihy, které jste označili, nebo smažete jen určité formáty knih apod...) nebo v případě připojení čtečky můžete mazat přes tuto ikonku i knihy na vašem zařízení...




Tato část je snad jasná. První řádek vytváří nové knihovny. V druhém řádku přepínáte mezi knihovnami, pokud jich máte víc (třeba rozdělené podle žánrů, autorů, podle výběru knih, které chcete číst a které zatím ne apod). Třetí řádek knihovnu přejmenuje. Pátý řádek ji zase smaže atd... Tohle opravdu nepotřebuje větší popis :-)




Vytváří katalog knih, který si můžete i nahrát do čtečky. Návod na katalogy najdete v:
Calibre průvodce - Katalog v mobi
Calibre průvodce - Katalog v azw3, epub
Calibre průvodce - Katalog v csv, xml





Pod ikonkou Předvolby se nachází veškeré další nastavování. To však popíšu později...



Další ikonky se dají nastavit podle nainstalovaných pluginů.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne