MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

21 června, 2015

Poslední čarodějka - Zpívající město

Recenzní kniha


Mlžné kameny stejně jako předchozí kniha působí hodně pohádkově, téměř jako dětská kniha. Dějí se v ní neuvěřitelné věci, spousta magie, temna i dobra. Spousta nereálnosti, fantasy prvků, ale v našem světě. I když stále nechápu, jaká je vlastně doba...

Obsahuje místy rozsáhlé popisy, které mohou působit dost zdlouhavě, stejně jako jména postav, které jsou téměř vždy v celém znění. Občas se mi to zdálo dost otravné, číst vždycky celé jméno i s příjmením. Ale mělo to zase své kouzlo. Při čtení knihy jsem proto měla dost rozporuplné pocity. Chvíli mě to bavilo hodně, později méně.

Co se týče děje, opět dochází jen k malému posunu. Snad jen o dva nebo tři dny. Kniha díky tomu působí trochu jako natahovaná na skřipec. Kromě dlouhých popisů se toho v ději moc nestihne stát a už je konec knihy. Kdyby z celé série byla jedna velká kniha, možná by to působilo jinak.

Stále se příběh odehrává z dvou pohledů, Cataliny a Jordiho. Dozvěděla jsem se sice nějaké nové detaily o rodině hlavní hrdinky, ale stále jsem nechápala nic konkrétnějšího ohledně stínů nebo harlekýnů. Schází mi nějaké objasnění, abych věděla, o co tam jde, co jsou zač, kde se vzali. Malý náznak už tam byl, jen malý. Více se snad dozvím v poslední knize...

V mnoha momentech jsem se cítila docela zmateně. Ale to nic nemění na tom, že tato kniha je lehké čtivo pro oddech. Nic náročného, nic dlouhého. Prostě jen taková rychlá jednohubka, která je zajímavá a zvláštní a je ideální po něčem těžším...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
Překladatel:
ISBN:
Poslední čarodějka - Mlžné kameny
Malfuria - Das Geheimnis der singenden Stadt
Malfuria
2
Christoph Marzi
Dagmar Steidlová
Fantasy
2009 originál / 2014 překlad
248
Fragment
Dagmar Steidlová
978-80-253-2140-9

Anotace Fragment.cz:
Catalina Soleado má nebezpečné nadání. Dokáže měnit svět jedním tahem pera. Její schopnosti by rády zneužily stíny, které začínají ovládat svět. Pronásledována tajemnými kreaturami z písmen, šelestícími mozaikovými hady a létajícími galeonami utíká Catalina do Malfurie. Magického útočiště pro čarodějky, které se vznáší v oblacích, obklopeno vírem z havraních pírek. Pocit bezpečí si však vychutnává jen krátce. Pokud chce zachránit ty, na kterých jí záleží a zastavit invazi stínů, musí Malfurii opustit a cestovat tam, kde možná najde odpovědi na otázky, které zatím zůstávají zahaleny v temné mlze…

Odkazy: fragment



Ukázka z knihy

Kde koupit knihu


Informace o autorovi

 

Databazeknih.cz: Německý spisovatel a pedagog Christoph Marzi vyrostl v Obermendigu v Eifelu, vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě a nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken. Píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé (Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Edgar Allan Poe, Robert Louis Stevenson a Jane Austen), ale i současní autoři, jako kupříkladu Neil Gaiman, Kai Meyer a China Miéville.

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Fragment.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne