MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

16 července, 2015

Spáleniště: Zkouška

Třetí díl série Labyrint byl pro mě ten nejzajímavější a nejnapínavější. Narozdíl od předchozích knih mě příběh zaujal a pohltil od samého začátku. Konečně něco smysluplného. Nevím proč, ale předchozí knihy bylo někdy dost obtížné číst. Přišly mi protahované a tak trochu bez života. Ale v tomto případě jsem to cítila úplně jinak.

V ději jsem se posunula vpřed. Doufala jsem, že už to konečně pochopím. No stalo se tak napůl. Začala jsem odhalovat podrobnosti o organizaci ZLOSIN. Podrobnosti o tom, jak vypadá Země a jak se na ní žije. Jak to vypadá s nákazou virem. Nejhorší asi bylo si něco takového představit ve skutečnosti. Jak by to jednou mohlo vypadat. Přesto je zajímavé, že přes erupci ze Slunce fungovala všechna elektronika a jiné technologie jejich doby. Nejsem sice expert, ale mám za to, že v televizních dokumentech bylo řečeno, že kdyby se náhodou něco podobného stalo, že by to ovlivnilo spoustu věcí... Ale jak říkám, nevím to úplně jistě, takže to přeskočme...

Thomas s přáteli znovu prchá a snaží se vše pochopit a zároveň tím zjistit, co mohou proti této organizaci podniknout. Ale není to zrovna lehké. Dochází k mnoha střetům. A ne vždy je snadné vyváznout. V některých těchto momentech to bylo tak tak a nebyla jsem si jistá, kam se tím vším míří. 

Autor si hodně prohrává s prvky překvapení. A ne zrovna málo. To, co se děje, má promyšlené do detailů. Ale jedna věc mi na této sérii nesedí. I když se to dobře čte, má to spád a jiskru, postrádám logiku v samotném výzkumu. Nechápu, co mají experimenty s Placery společného s virem. Jak by jim to mohlo pomoct najít lék. To je asi jediná věc, která mě při čtení brzdila. Nenašla jsem v tom žádnou spojistost.

Jako u každé knihy se v ní střídají světlé chvilky, i ty horší. Některé momenty byly možná i zbytečné. Ale závěr knihy neměl chybu. Největší akce a napětí. Četla jsem téměř jedním dechem. Úplně na konci jsem se lekla epilogu, co to bude za boudu...Ale - víc si musíte zjistit sami, nemůžu to prozradit :-)

Po dočtení poslední stránky jsem však měla jasno. Opravdu nejlepší díl série a skvělé zakončení trilogie (pokud to zůstane trilogií :-D). Pár námitek by bylo, ale pokud to vezmu čistě z hlediska prvního pocitu ihned po přečtení, tak prostě pět hvězdiček a spokojenost...


Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Vražedná léčba
The Death Cure
Labyrint
3
James Dashner
Petr Kotrle
Sci-fi
2011 originál /2015 překlad
312
Yoli
978-80-87543-61-0

Anotace Yoli.cz:
Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?



Informace o autorovi

foto: Fangirlish

Databáze knih: James Dashner se narodil a vyrůstal v Georgii, ale nyní žije v Rocky Mountains se svou rodinou. Má čtyři děti, někteří by si mohli myslet, že příliš mnoho, ale myslí si, že je tak akorát. Kdysi dávno, James studoval účetnictví a pracoval v oblasti financí, ale nyní píše na plný úvazek již několik let.
Ve svém volném čase, James miluje číst, sledovat filmy a (dobré) televizní pořady, lyžuje a čte. (četba byla zmíněna dvakrát úmyslně.) Nejvíce ze všeho je vděčný, že se mu dostalo možnosti vydělávat na živobytí psaním příběhů, a do značné míry se domnívá, že je ten nejšťastnější chlap na světě.
James je autorem trilogie THE MAZE RUNNER a THE 13TH REALITY série. Také před několika lety publikoval řadu (počínaje A DOOR IN THE WOODS) s malým vydavatelem.

Překladatel

foto: casopisxb1.cz (Kotrle, Petr)

XB-1: Petr Kotrle (*1967), překladatel a dříve i příležitostný recenzent známý především díky překladům románů Roberta Holdstocka a Orsona Scotta Carda. Vzděláním a povoláním geodetik a kartograf, oboru zůstal dodnes věrný. První profesionální překlady publikoval na začátku 90. let a jím přeložené povídky se následně objevovaly na stránkách časopisů Exalticon, F&SF, Ikarie i XB-1. Často spolupracoval s nakladatelstvími Polaris, Návrat a Laser-books, v poslední době rovněž s Argem, Albatrosem a mnoha dalšími. Rád a často cestuje po naší zemi i v zahraničí. Žije v Rožnově pod Radhoštěm, je ženatý, má dva syny. Celý rozhovor...





Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne