04 srpna, 2015

Přivolávání

Recenzní e-kniha

V tomto posledním díle bylo nejvíce akce z celé série. A je to samozřejmostí, vzhledem k tomu, co se událo dříve. Bylo tedy nutné vše vyřešit a dát tomu nějaký smysl. Vytvořit smysluplný závěr.

Pobyt hlavních hrdinů v domě, kde se skrývali, mi přišel trošku zdlouhavý a chvílemi nudný. A aby se aspoň něco dělo, došlo nejdříve k malé potyčce v lese, která byla podle mě trochu zbytečná, aby pak následoval pokus o útěk. Nebudu líčit ještě drobnosti s duchy, kterých bylo nemálo.

Co se týče schopností nadpřirozených bytostí, no pár novinek tentokrát bylo, ale ne mnoho. Příběh se točil především kolem výzkumu a taky kolem vztahů hrdinů. V podstatě kniha obsahovala minimum prvků fantasy a více románu. Je pravda, že romantiku běžně nečtu, ale občas mě to nezabije :-)

Některé pasáže mi přišly protahované a hodně zamotávané. Autorka už 'vařila' slabý odvar a něco si podle mě mohla odpustit. Například většina postav prošla jen malým vývojem, což mě docela zamrzelo. Navíc se vše odvíjelo tak, jak jsem očekávala a mnoho překvapení na mě nečekalo. U něčeho mohla přidat a rozepsat se. Na to, že to byl poslední díl, měl nejméně stránek.

Mrzí mě především to, že svět nadpřirozených bytostí zůstal ukryt před čtenáři. Že o něm nebylo napsáno více informací. Mimo jiné byla spousta věcí nakousnuta a řešení nebo vysvětlení nikde. Například co se stalo s některými duchy, vysvětlení Chloeina náhrdelníku, co její máma, co se stalo s démony z ústavu a mnoho dalšího... Myslela jsem, jak hrdinové zesílí a ukáží pořádně své schopnosti. Nějaké náznaky byly, ale málo. Čekala jsem od posledního dílu trochu více.

Ale nemůžu říkat jen samá negativa. Kniha má pěkný spád, moc dobře se čte a hodně mě bavila. Hlavní pojetí děje se mi líbilo už od počátku. Postavy byly sympatické a pohodové. Sem tam jsem se i zasmála, sem tam jsem napětím čekala, co se stane na další stránce. Soucítila jsem s nimi a nikomu jsem nevěřila. Přece jen to má něco do sebe, i když přesně nedokáži popsat co. Takže i tentokrát dám čtyři hvězdičky, ale už o něco slabší než u knih předchozích.

Překlad
Prozření
The Reckoning
Nejtemnější síly
3
Kelley Armstrong
Sylva Švihelová
2010 originál /2015 překlad
280
Galatea
978-80-87910-73-3

Anotace Palmknihy:
Jmenuju se Chloe Saundersová. Je mi patnáct a chtěla bych být normální.
Ale normální nejsem.
Jsem geneticky modifikovaná nekromantka a vidím mrtvé a dokonce je dokážu i probouzet, aniž bych se o to snažila.
Tohle rozhodně není normální.
Teď momentálně jsem se svými třemi přáteli na útěku před organizací, která nás stvořila. Jsme k smrti vyčerpaní a nevíme, komu máme věřit. A jako by tohle nestačilo, já ještě k tomu všemu bojuju se svými city…
Fakt nejsem normální.

Odkazy: palmknihy

Databazeknih.cz: Kelley Armstrong se narodila 14. prosince 1968 v Sudbury, je nejstarší ze svých čtyř sourozenců. Promovala ze psychologie na University on Western Ontario. Pokračovala studiem počítačového programování na Fanshawe College. Její první kniha ("Bitten") byl vydána v roce 2001. Následovaly další romány a novely. Kelley píše o nadpřirozených věcech, jako jsou čarodějnice, duchové, upíři atd. Její fantasy série jsou žánrově podobné jako knihy od Laurell K. Hamilton, Charlaine Harris nebo Kim Harrison.

Za recenzní e-knihu děkuji knihkupectví Palmknihy.