MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

11 října, 2015

Už dlouho jsem přemýšlela o něčem, co docela funguje. Projekt, kde se každý může vyjádřit k danému tématu, pokud se mu zalíbí, což je už vyzkoušené hned u několik blogařů. Každý sepíše svůj vlastní článek na dané téma a návštěvníci si mohou přečíst názory ostatních... Takže neváhejte psát pisálci, zajímají mě vaše názory :-) A házejte odkazy do komentářů, ať vím, kam chodit číst...

Já jsem se rozhodla pro takové téma, které jde docela rozvést. Seriály. Dřív jsem u toho dokázala prosedět celý den, nyní už se to stane opravdu vyjímečně. Seriály u mě ztrácejí na hodnotě, protože vždy po nějaké době, začnou být tak překroucené a překombinované, že to diváka docela odradí.

V dětství jsem koukala na tolik věcí, Plný dům, Krok za krokem, MacGyver (nebo jak se to píše), MASH, Ally McBeal a mnoho dalších. Časem to tak nějak vymizelo i z televize a člověk na spoustu z těchto kousků zapomněl... Mezi seriály, které u mě budou mít vždycky místo (i když už dnes mi příjdou legrační) patří například Stargate. Sci-fi s prvky historie, legrace i napětí. I dnes, když to vidím v televizi, nechám to jako kulisu, znám to nazpamět, ale to ničemu nevadí. Když nad tím nebudu moc přemýšlet a rozebírat to do detailů, je to v pohodě :-) Následuje pak Stargate: Atlantis, což mě bavilo hodně a pak ještě jedna odnož, což byla katastrofa Stargate: Universe...

http://pre01.deviantart.net/4a15/th/pre/f/2013/353/4/c/stargate_wallpaper_by_lordradim-d6yka4t.jpg 

Vezmu to raději popořadě. Protože pamět už příliš neslouží, pomůžu si svým csfd účtem. Sice tam nemám úplně vše, ale aspoň nějaká nápověda. Určitě každý zná Přátele. Nesmrtelný příběh party lidí. Já ho měla vždycky ráda a vždycky se na něj i ráda podívám, nikdy mě to neomrzí. Dál si teda vezmu takový seriál Ztraceni. Vzpomínám si na ty ukázky v televizi, jak to vypadalo velkolepě a suprově. Slibovali nám napětí a neznámo. První řada se dala koukat, ale ten zbytek, to už jsem musela vzdát. Stala se z toho blbost na entou (pardon fanoušci), slátanina všeho druhu. Takže někdy během druhé řady jsem to musela vzdát...


Zoufalé manželky, Hrdinové, Útěk z vězení. Všechno seriály s dobrým rozjezdem, ale pak šlo všechno do kytek. Občas si říkám, kam ti scénáristi strkají ty svoje kebule. Vymýšlí samé blbosti, jen aby vytřískali nějaké peníze, nehledě na to, zda to seriálu prospěje nebo uškodí. Velká škoda...

Těch seriálů jsem zkoukla opravdu hodně, i když ne každý úplně kompletně. Je ale pár vyjmek. Jeden z mála, které mám prostě ráda a je český, hádejte, Četnické humoresky. Tomu nemám co vytknout. Líbí se mi postavy, jejich charaktery, líbí se mi doba, do které je seriál zasazený. Prostě všechno. To je něco, na co bych koukala pořád...


Můžu říct, že jako mladší jsem hodně sledovala i Červeného trpaslíka. Seriál plný humoru, sarkasmu, vtipných kulis. Svým vtipem se vyrovnal spoustě jiných seriálů. Časem jsem ho přestala sledovat, dnes bych si ho možná už nepustila, ale možná je to tak dobře. Aspoň si pamatuji svoje tehdejší pocity a nezkazím si to dojmem nynějším...


Co je taková klasika, co mají rádi snad všichni? Je to o rodině, na seriálu se dělá přes 25 let. Nápověda, jsou žlutí. Ano, Simpsonovi. Schválně, najde se někdo, kdo je nesnáší? I když ze začátku byli spíše nudní a to ani nemluvím o jejich vzhledu, později už byli mnohem lepší a sršeli vtipem. Klasický seriál, který frčí už mnoho let a pořád se drží...


Přemýšlím, o čem bych tu ještě napsala. Nemůžu rozebírat všechny, byla bych tu minimálně do půlnoci. Britský seriál Sherlock. Úplná bomba. Vyloženě trpím, když teď musím čekat na novou řadu. Potěšilo mě, že bude alepsoň speciální vánoční díl. Doufám, že to nebude vyloženě nějaký kraťas na půl hodiny... Už chci vidět Benedicta :-P


Co momentálně patří mezi další oblíbené? No, jelikož jsem fanda Marvelu, tak je jen samozřejmostí dvojice seriálů Agent Carter a Agents of S.H.I.E.L.D. Doplňují mezery samotnými filmy a přidávají nová fakta. Takže kdo sleduje Thora, Captain Americu a další, musí vidět i seriály :-D

Poslední, co sleduji pravidelně je Big Bang Theory. I když už také po tolika řadách pomalu ztrácí svoji šťávu, pořád má čím rozesmát i překvapit. Budu tedy doufat, že se to udrží a nespadne až na úplné dno. Lidé okolo seriálů mají často tendence divákům vyrazit dech, ale nakonec to úplně zabijí...


Některé mám už i kompletně dokoukané. Je sice pravda, že pár případů si už víckrát určitě nepustím, ale jiné nebyly vůbec špatné. Uneseni - jde spíše o minisérii s mimozemšťany a je to zajímavé. Sága rodu Forsytů - opět minisérie, kronika jedné anglické rodiny (před)minulého století, se všemi jejich problémy a nedostatky. True Blood - no, řekněme, že to byl seriál plný upírů, krve, nahých zadků a podobně, stačilo vidět jednou :-) Posel ztracených duší - i když to nebylo bůhví co, bavilo mě to, takový oddychový seriál, kde si nemusíte pamatovat všechny detaily, aby vám něco neuniklo. Doktorka z Dixie - život na maloměstě je jako život na vesnici, plný pletich, drbů a zvratů...

Další seriály mám rozkoukané, ale už se mi do nich obvykle moc nechce. Ztratili pro mě tu svoji jiskru a příjde mi to díl od dílu pořád to samé, bez špetky něčeho nového. Možná už mě seriály přestávají pomalu bavit a raději se podívám na nějaký film, kde se vše stane v rámci dané délky a nehrozí nějaký hloupý zvrat... Walking Dead - nesleduji, protože už je to nudné a já z těch příšer nemůžu spát :-), Arrow - tak nějak už to nežije jako první řada, Grimm - proč všechny zločiny provádí jen Wesseni? je to otrava a předvídatelné, Game of Thrones - zabili i toho posledního, hodného ... nemůžu říct koho a to dost posr*, Vampire Diaries - už dejte pokoj, začíná to být trapný.... A mnoho dalších a dalších... O některých nemá cenu mluvit a o jiných už se mi pomalu psát nechce. Je toho opravdu hodně. Ale pokud se chcete podívat na moje hodnocení (a snad to uvidíte), všechno je k vidění na mém csfd účtu.


A jak jste na tom se seriály vy? Co sleduo máte rádi a co jete? Co máte rádi a co naopak nemůžete vystát? Napište o tom něco :-)


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne