MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

29 února, 2016


I v druhém díle se Kerstin Gier mistrně ohání slovy. Tedy přesněji, dokáže z mála vykouzlit mnoho. Když si vezmu děj celé knihy, opět se posouváme jen o kousek a přitom to dokázala natáhnout na tolik stran textu (vždyť od první stránky první knihy uběhly dějově sotva tři týdny). A jako obvykle si to nejlepší nechává na poslední knihu. Stejně jako u série Silber...

Konečně se dozvídáme pár detailů, které můžeme postupně skládat v nějaký celek. Sice stále nevíme vše, ale konečně se něco děje. Pár drobností je přímo řečeno na rovinu, něco si musíme domýšlet a něco zůstává stále skryté. Navíc všechny ty náznaky okolo... To člověka přivádí k šílenství...

Návštěvy v minulosti mi přijdou docela zbytečné, alespoň ty, které podnikají spolu s Gideonem. Mám takový pocit,  že z toho skoro není žádný pořádný užitek. A téměř vždy se to nějak zkomplikuje... Navíc mě to přivádí k tomu, že musí docházet asi k tuctu časových paradoxů. Zvlášť, když stále cestují neustále sem a tam, dokonce i na přeskáčku. To přece musí ovlivňovat budoucnost, takže když se vrátí, přece nemůže být všechno původní, bez jakékoli změny. Ale popravdě, v této sérii se více hraje na tajemství a romantickou notu, než na nějaké vědecké detaily.

Musím se přiznat, že tato série je opravdu zvláštní a nevšední. Velice dobře se čte, je to tak poutavé, že jakmile čtu, ani si neuvědomím, že už mám polovinu knihy za sebou... Romantické knihy obvykle nečtu, ale v tomto případě mě to i baví. Stále čekám, co se vyvrbí a ono to ne a ne vylézt na světlo. Nezbývá mi než rychle dočíst třetí knihu a konečně mít ve všem jasno. Snad... :-)
 
Xemerius se vztyčil a rozkročil před Jamesem. Jeho ocas sebou kolem něj rozzlobeně mrskal. "Nejsem žádná fantasie. Jsem démon," řekl a rozčilením si odplivl.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Modrá jako safír
Saphirblau - Liebe geht durch alle Zeiten
Drahokamy
2
Kerstin Gier
Tereza Pecková-Pecáková
Fantasy
2009 originál /2012 překlad
352
CooBoo
978-80-7447-150-6

Anotace Databazeknih.cz:
Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!


Leslie znovu vzdychla. "Napíšu ti seznam. Pak vždycky vybalíš nějakou otázku, až to bude strategicky výhodné a tvoje hormony to dovolí."

Ukázka z knihy



Informace o autorce

foto: Kölner Stadt-Anzeiger

Databazeknih.cz: Kerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
 
Kerstin Gierová žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko Kolína nad Rýnem.
 
Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne