MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 listopadu, 2016

Knižní přání na rok 2017

úterý, listopadu 15, 2016 13 komentářů

Letošní rok byl na knihy poměrně bohatý. A jelikož už brzy bude prosinec a blíží se nám leden, je na čase se začít ohlížet a vytvořit nový seznam... Zatím jsem objevila jen těchto pár kousků, protože nakladatelé se zatím svými edičními plány nijak nechlubí. V momentě, kdy narazím na něco dalšího, ihned přidávám na seznam :-)

 
 

Nejchladnější dívka ve Městě chladu
Tahle kniha mě láká už poměrně dlouho a tak se neskutečně těším, až vyjde. Díky Holly Black znám Kroniky rodu Spiderwicků, i když filmově a ne knižně, ale například i přes její spojení s Cassandrou Clare knižní sérii Magisterium.
Tana žije ve světě, kde existují tajemná Města chladu. Jsou obehnaná vysokou zdí a slouží jako dekadentní a krvavá karanténa, kde nestvůry a lidé žijí jako predátoři a oběti. Problémem je, že jakmile projdete branami Města chladu, nikdy už se nemůžete vrátit zpět.
Jednoho rána po naprosto obyčejném večírku se Tana probudí obklopena mrtvými těly. Kromě ní masakr přežil jen její protivně roztomilý ex-přítel, jehož život visí na vlásku kvůli infekci, a záhadný mladík, který skrývá strašlivé tajemství. Po počátečním šoku se Tana pustí do závodu s časem, aby je všechny zachránila. Napadne ji jen jediný způsob, jak toho dosáhnout – musí se vydat přímo do samotného Města chladu, plného nástrah a hrůzy.
Nejchladnější dívka ve Městě chladu, román světově uznávané spisovatelky Holly Black, je originálním příběhem o hněvu a pomstě, o vině a strachu, o lásce a pohrdání.

Volání netvora - Příběh života
Od Patricka jsem četla zatím jen sérii Chaos, z které jsem byla nadšená. Velice mě to bavilo a tak si troufnu zkusit i něco dalšího...
Třináctiletého Conora navštěvuje noc co noc netvor. Není to však ten, kterého Conor očekával - ten z noční můry, jež ho pronásleduje od doby, kdy jeho maminku začali v nemocnici týrat neúspěšnými léčebnými procedurami. Tenhle netvor je jiný. Je to tajuplný přízrak z dávných časů, ukrývající se v podobě starého stromu za domem. Je tu proto, aby Conorovi vyprávěl tři příběhy. Na oplátku ale něco chce. Tu nejnebezpečnější věc ze všech. Chce pravdu.
Tajemnou knihu plnou temně pohádkové atmosféry napsal Patrick Ness na námět zesnulé Siobhan Dowdové a v roce 2016 podle něj natočil stejnojmenný film Juan Antonio Bayona.

Percepliquis
Tuhle sérii mám doma už nějakou dobu a to především díky Levné knize. A přestože jsem se nedostala ani k prvnímu dílu, tak ji poctivě střádám dál :-)
Vše k tomu směřovalo… Elfové překročili řeku Nidwalden. O budoucnosti rozhodnou dva zloději…
„Zahlédla jsem dlouhou cestu. Po té tě povede ta, jež nese světlo. Ta pouť vede hluboko pod zem a do zoufalství. Povedou tě hlasy mrtvých. Vrátíš se v čase. Tři tisíce let stará bitva znovu vzplane. Chlad se chce zmocnit světa, smrt si jde pro všechny a volba je na tobě. Ty jediný můžeš zachovat rovnováhu, ty nakloníš váhy, ale není jasné, na kterou stranu. Musíš volit mezi světlem a tmou a tvá volba mnohé ovlivní.“ tenkinská věštkyně Fan Irlanu
Percepliquis je závěrečný svazek fantasy série Odhalení Riyria, ságy, na jejímž počátku byli dva zloději polapeni na nesprávném místě ve správný čas a tím vrženi do víru událostí, jež stále gradují a nakonec vedou k tomuto okamžiku. Uběhly tři tisíce let a nastal čas pro návrat Novronova dědice.

Alan Turing: Enigma
V tomto případě jsem viděla film a docela se mi líbil. Takže možná zkusím přečíst i knižní předlohu.
Alan Turing se zapsal do historie jako vynikající matematik a zakladatel moderní informatiky, jehož práce na prolomení německých kódů rozhodujícím způsobem ovlivnila průběh druhé světové války. Ještě před válkou přišel s konceptem univerzálního stroje, jenž se v roce 1945 zhmotnil do prvního návrhu programovatelného počítače. Turingův smělý rozlet na prahu počítačové éry však v roce 1952 zastavilo odhalení jeho homosexuality, které z něj učinilo kriminálního odsouzence a vystavilo ho ponižujícímu zacházení. Turing, ostudně zavržený okolím, svůj život o dva roky později dobrovolně ukončil a Velká Británie tak ztratila jednoho ze svých největších vědců a myslitelů. Obsáhlá, zevrubná biografie se opírá o bohatý poznámkový aparát, text doplňuje fotografická příloha.

Světy, které nalezneme
U této knihy si nejsem jistá jejím vydáním, protože jsem nikde oficiální prohlášení neviděla. Ale pokud se tak opravdu stane, budu přímo nadšená. První dva díly jsem měla z Levné knihy a tuhle sérii mám opravdu ráda, protože se skvěle četla. A jestli se dostanu i k třetímu dílu... paráda.
V poslední části podmanivé trilogie Padlý svět od Megan Crewe Kaelyn utíká před dosud největším nepřítelem. I přesto, že je nucela čelit hrozivým ztrátám, její odhodlání zůstává i nadále silné. Ale aby přežila tento roztříštěný svět, bude muset obětovat vše, co zbylo z dívky, kterou kdysi bývala?

Osud Tearlingu
Druhý díl této série byl pro mě velikým zklamáním. Zatím jsem se ještě nerozmyslela, zda risknu i pokračování. Knihu si dám na seznam, ale jak to bude, to se teprve uvidí...

Čáry života
Nová kniha Veronicy Roth. Jestli vyjde i česky, tak ji určitě vyzkouším :-)
Prvý diel novej sci-fi fantasy dilógie od Veroniky Roth, autorky najpopulárnejšej dystopickej série Divergencia.
Vo svete, kde panuje násilie a neprávo, v galaxii, v ktorej niektorí nažívajú v priazni osudu, má každý človek špeciálny dar. Kým väčšina dokáže vyťažiť zo svojho daru čo najviac, Akosa a Cyru pre ich dary zneužívajú.
Cyra je sestrou tyrana, čo vládne bojovnému národu. Má dar bolesti a sily, čo jej brat zneužíva, aby tyranizoval svojich nepriateľov. Cyra má však na viac, ako byť nástrojom v bratových rukách. Vzdoruje, je rýchlejšia a bystrejšia, než hockto predpokladá.
Akos pochádza z mierumilovného národa a je nadovšetko oddaný rodine. Hoci ho ochraňuje jeho neobyčajný dar, keď ho s bratom chytia vojaci vyslaní Cyrinou rodinou, Akos sa snaží len o jediné – zachrániť najskôr brata na úkor vlastného bezpečia. Akos sa tak v sekunde ocitá uprostred Cyrinho sveta, kde panuje neopísateľné nepriateľstvo medzi ich rodinami a národmi.
Akos a Cyra stoja pred rozhodnutím – pomôcť si navzájom a prežiť, alebo priniesť jeden druhému skazu.

Třetí stříbrná kniha snů
Neustále přesouvaná kniha. Jak to tak vypadá, tak se jí nikdy nedočkáme...Momentálně plánovaná na leden, tak snad se už konečně dočkáme. Z předchozích dílů si už nic nepamatuji :-(
Je březen, jaro v Londýně je za dveřmi a Liv Silberová stojí před třemi zásadními problémy.
Zaprvé: Lhala Henrymu.
Zadruhé: Ta záležitost se sny je čím dál nebezpečnější. Artur přišel na kloub tajemstvím snového světa, díky nimž může páchat neskutečné zlo. Musí ho bezpodmínečně zastavit.
Zatřetí: Livina matka Anna a Graysonův otec Ernest se chtějí v červenci vzít. A zlá Okrb, Graysonova babička, má na svatbu velké plány, každopádně však jiné než nevěsta. Liv má zkrátka plné ruce práce s tím, aby odvrátila všechny hrozící katastrofy...
Spektakulární závěr snové trilogie! A konečně zjistíte, kdo je Secrecy!

Les kostí
Za předpokladu, že příští rok zvládnu přečíst předchozí díly této série, ráda bych se dostala i k této novince, která by údajně měla vyjít v dubnu...
Za jedním domem na anglickém venkově je les, který je plný kostí – ale i mytág, tajemných bytostí stvořených z lidské fantazie, jimž kosti kdysi patřily, než si je les, který je zrodil, zase vzal zpět. Chlapci Christian a Steven Huxleyovi, kteří v tom domě žijí, jsou svědky toho, jak jejich otec, který se snaží les vědecky zkoumat, jeho zhoubnému kouzlu nenávratně propadá a stává se postupně někým, kdo je ochoten přinést své posedlosti na oltář cokoli, včetně své rodiny.
Vedle novely, která předchází ději jedinečné románové série o Ryhopském lese, přináší sbírka Les kostí další příběhy prostoupené jedinečnou atmosférou a poetikou, kterou dokázal Robert Holdstock svým příběhům vdechnout. Opět v nich ožívají prastaré rituály, čímsi povědomé a zároveň děsivé vším, co bylo dávno zapomenuto. Nové české vydání uvozuje předmluva anglického spisovatele Garryho Kilwortha a těšit se můžete rovněž na česky dosud nevydanou Holdstockovu povídku, ukázky jeho básnické tvorby a na závěr také na fascinující novelu Trnatec.

A co vy? Máte už nějaké tipy na knihy, které se chystají v roce 2017? Pochlubte se a doporučte...


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

13 komentářů:

  1. Nejvíc se těším na Třetí stříbrnou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zářezy smrti česky vyjdou, a to snad dokonce už v lednu :) Já se příští rok těším na pokračování Podfuku, na nového Jeffersona Taytea, na Korunu, na druhý díl Naslouchače a třetí díl Kostičasu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koruna me taky laka, ale zatim zustava v pozadi... Naslouchač, toho musim mit, ale stejne jako treti Kosticas nemam vubec poneti, kdy bude...

      Vymazat
    2. Já Selekci nekupuju, takže si ji půjčím z knihovny :) Naslouchač 2 vyjde pravděpodobně na jaře (vím od autorky) a třetí Kostičas vychází v originále v březnu, takže u nás by mohl být tak na podzim nebo do konce roku (čistě můj odhad). Na letošním SK jsem se ptala Hostu, kdy třetí díl vyjde, a říkali, že v příštím roce :)

      Vymazat
    3. tak budeme doufat, ze to budou stihat :-)

      Vymazat
  3. Já zatím přečetla jen první díl Silber a taky si už nic nepamatuju, až u nás vyjde trojka tak si asi koupím boxík :D a udělám re-read :) protože Kerstin je prostě jedna z nej! <3

    OdpovědětVymazat
  4. Já ještě ani nekoukala, co se na rok 2017 plánuje :-).
    Pěkný výběr, tak ať se ti to povede splnit.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Na začátcích roků jsou vždycky nejlepší ty ediční plány :D Z těchto si určitě pořídím Carve the Mark a doplním série Silber a Světy, které nalezneme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem zvědavá, až nějaký ten nový plán vypustí...

      Vymazat
  6. Těším se na Osud Tearlingu, i když ten druhý díl mě taky moc nepotěšil a na Silber. Snad už tentokrát vyjde... :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne