MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

10 května, 2017


Recenzní kniha


Jelikož jsem si nedávno řekla, že začnu více číst i českou beletrii, tak jednou z prvních knih, se kterou tuhle éru začínám, je Válka zrcadel. Když jsem o knize poprvé slyšela a našla si stručné info, řekla jsem si, že to bude ideální téma. Navíc se mi opravdu zalíbila i obálka, takže volba byla jasná.

Musím říct, že po obsahové stránce se mi kniha velmi líbila. Zajímavé téma, docela originální, řekla bych. Postavy byly vcelku dobré charaktery, i když občas člověk při tom všem dění úplně zapomínal, že hlavní hrdinka byla poněkud mladá. Ze samotných řádků a jejího chování tak totiž vůbec nepůsobila.

Bohužel ze začátku mi čtení velmi ztěžovaly krátké věty, které působily strašně sekaně. V některých místech by určitě šla vyměnit tečka za čárku a hned by jednotlivé věty byly plynulejší. O názvech ani nebudu nějak dlouze psát, často jsem se ve všech těch pojmech ztrácela. Nečekejte totiž nějaké velké zastávky na vysvětlování. Přizpůsobit se musíte během čtení a doufat, že se v tom neztratíte.

Přesto hlavním mínusem pro mě bylo přímo vražedné tempo, kterým autorka knihu vedla. Všechno probíhalo tak strašně rychle, že jsem přeskakovala z jedné události do druhé. Ani jsem se v nějaké situaci nestihla zabydlet a najednou jsem byla na cestě k jinému místu. Měla jsem tak pocit, že se vůbec nedostávám do hloubky problému, ale jen pluji po hladině. Strašně moc mi toho uniklo. A to je škoda, protože vměstnat tak velký záměr ve fantasy žánru do dvou set stránek, to prostě není ideální.

Musím říct, že na knize mi vadilo jen pár věcí. Obsah mě bavil, nenudila jsem se a přišlo mi to opravdu nové a neohrané. Jen mi nesedl způsob napsání a rychlost jakou je vše popsáno (vyřešit problém a rychle pryč). Rozhodně bych ocenila více informací o celém světě a tolik nepřeskakovat z důležitých momentů, více poznat některé postavy, celkově se více dostat do celé problematiky a podobně. Díky tomu to působilo lehce chaoticky a neúplně. Nezbývá mi než říct, že i přes moji spokojenost je kniha díky tomu všemu spíše takovým lehkým průměrem...
 

Vyčaruji světlo a posadím se na své obvyklé místo. S tím svým proklatým deníčkem se cítím jako vyučující ve třídě o jednom žáku.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Válka zrcadel
Válka zrcadel
-
-
Tereza Matoušková
-
Fantasy
2017 originál
224
Epocha
978-80-7557-055-0

Anotace Databazeknih.cz:
O očích se říká, že jsou oknem do duše. Ty Ankařiny připomínají pohled do zrcadla a kdo do nich pohlédne, znovu spatří své milované. Kaltská čarodějka a schovanka arcimága se naučila se svým darem žít, a už ani nepřemýšlí, zda to není spíš prokletí. Přesto se může její život ocitnout v troskách mávnutím motýlích křídel. Jako by nestačily intriky a politické hry. Začínají se vynořovat i bezejmenné stíny dávnověku. Odkaz bytostí, kterým stačí pár kapek krve, aby proměnily zapomenuté pohádky v krutou realitu.

Odkazy: epocha

V žaludku se mi převalují kostky ledu. To se kdesi hluboko v mém nitru probouzí vzpomínka na to, co jsem zažila ve zřídle.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

 
http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/   

Informace o autorce

foto: Chudý student

Databazeknih.cz: Tereza Matoušková - Narodila se 6.7.1990 v Uherském Hradišti. Vystudovala Evoluční a Ekologickou biologii na PřF Masarykovy univerzity, momentálně studuje Historii a Český jazyk a literaturu. Po dvou knihách vydaných vlastním nákladem, Dnes se neproměňuj a Branou snů, jí v září roku 2011 vyšla v nakladatelství Krigl knížka "Hladová přání". Publikovala řadu povídek - "Zlomený hřeben královny noci" v antologii Kočas 2010, "Kdo se bojí mauší" ve sborníku Žoldnéři fantazie: Dálnice ke všem čertům, "Komisař a nekromantka" ve sborníku Poselství píšťaly, "Pán krys" v e-sborníku Sladké sny, "Krysa, Sokol a Bohyně" v Pohádkách pro kulíšky a "Postapokalyptická pohádka" v Pohádkách pro kulíšky 2. Volné verše jí vyšly ve sbírkách nakladatelství Epika a to konkrétně ve Vyznání lásky, Obrazech, Sborníku autorů Epiky a ve sborníku ze soutěže Textík.
Pořádá řadu literárních akcí pro mladé lidi v Brně, zejména vede literární dílny pro mládež v Knihovně Jiřího Mahena.
 

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Epocha.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

4 komentáře:

  1. Možná to zní zvláštně, ale na knížku jsi mě navnadila ještě víc než předtím :D Taky chci teď začít číst víc českých autorů a tuhle knížku jsem si chtěl i spolu s Frostem pořídit na Světě knihy a rovnou si je nechat podepsat :) Když by děj i postavy měly být skvělé, přes tu chaotičnost se snad nějak prokoušu, protože mě to téma dost zaujalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, kniha ma nejake mouchy, ale rozhodne neni na odpis a za precteni stoji, prece jen kazdy snasime ruzne typy knih, ze :-D

      Vymazat
  2. Ale proč ne... Pokud se mi ji u tebe podaří vyhrát, ráda si ji přečtu. :P :D

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne