MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

15 června, 2017


Recenzní kniha


Hned po přečtení prvního dílu bylo jasné, že se od této série nedokážu jen tak odtrhnout. Autorka má zajímavý styl psaní a navíc příběh rozhodně není nudný. Spíše do detailů promyšlený a poutavý od začátku do konce. U spousty fantasy se stává, že se autor odkloní a snaží se příběh ozvláštnit dalšími popisy, detaily a děním, až tím ztrácí kontrolu a z knihy je bichle, která mohla být o polovinu kratší. Tady se to však naštěstí nestalo. Kniha je tak akorát.

Navazujeme na Ódinovo dítě, ale s jedním malým rozdílem. Hirka se dostala do světa lidí a Rime zůstal v jejich světě. Takže velkou část knihy se 'přepínáme' mezi těmito sférami a sledujeme dění na obou koncích, aby nakonec vše vyústilo v něco nečekaného, co se bude týkat všech. Bylo zajímavé sledovat začleňování Hirky. Často hodně veselé a vtipné momenty, které knihu ozvláštňovaly a vylepšovaly. Přece jen, když přejdete z doby připomínající středověk do té moderní, neobjede se to bez menších kolapsů...Takže se při pár příležitostech i nasmějete.

Ze začátku vše víceméně jen plynulo a vysvětlovalo danou situaci. Postupem času se začaly nabalovat nějaké ty problémy, bez kterých by nedošlo k vývoji a také by se to pořádně nerozjelo. Tato část mě bavila, i když chvílemi byla tak zvláštně pojatá. Nemůžu zabíhat do detailů, abych nespoilerovala, ale prostě, asi bych uvítala trochu víc akce a gradace. Ale naopak závěrečná třetina mě chytla nejvíce. Odhalí se zde totiž nejedno veliké překvapení a tím pádem i komplikace. Ale to už je tak trochu patrné i z anotace... :-)

Přečíst tuto knihu bylo naprosto pohodové, protože děj plynul velice rychle bez nějakého zadrhávání a navíc je Plíseň o něco menší než předchozí kniha. Tím pádem to utíkalo přímo bleskovou rychlostí.  Ale můžu vám zaručit, že všechno důležité se dozvíte, autorka pravdu zbytečně moc neukrývá. Možná často dost nečekané detaily, i když pár věcí jsem odhalila postupně, vše má však svůj význam. Ale stojí to za to a veškerý postup směřuje k dalšímu bodu a to je samozřejmě záchrana lidí a světů... Nečekejte však, že se toho dočkáte v plné palbě a se vším všudy. To nás čeká až v dalším pokračování, které je naštěstí plánováno ještě na letošní rok a já budu pevně doufat, že se tak i stane... Za mě rozhodně ano, jsem moc ráda, že mě tato série neminula...

 

Věděla, že by neměla nikam chodit sama, ale mlha jí dodávala pocit bezpečí. A ona potřebovala přemýšlet.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Plíseň
Råta
Havraní kruhy
2
Jitka Jindřišková
Fantasy
2014 originál /2017 překlad
456
Host
978-80-7577-035-6

Anotace Databazeknih.cz:
Představte si, že jste lovnou zvěří v neznámém světě. Ve světě lidí, který pomalu umírá. Ve světě, odkud pocházíte a kde jste doufali, že konečně naleznete domov. Jenže to jste se pořádně spletli.
Hirka opustila Ymslandu, aby ji zachránila, a obětovala tak možnost být nablízku Rimemu, přestože po tom touží ze všeho nejvíc. Teď ji místo něj provázejí lovec nemrtvých a slepý. Boj o přežití není ovšem ničím ve srovnání s tím, co přijde, když Hirka pochopí, kým ve skutečnosti je a jakým nástrojem v mocenské hře se má stát. Původce plísně touží po tisíci letech konečně dosáhnout svobody. Svobody, kterou mu může dát pouze Hirka.

Udělalo se jí nevolno. Pokusila se zastavit proud myšlenek, ale nepomohlo to. Táhly se jako nitky stejným směrem.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

 
http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/   

Informace o autorce

foto: VG

Databazeknih.cz: Siri Pettersenová je spisovatelka, autorka komiksu a ilustrátorka pocházející z Trondheimu. Z její komiksové tvorby je nejznámější humoristická série s politickými podtóny Anti-Klimaks. Za první díl trilogie Havraní kruhy: Ódinovo dítě (2013) obdržela Fabelprisen, ocenění udělované nejlepší norské knize v žánru sci-fi a fantasy. Ódinovo dítě bylo nominováno i na Cenu norského ministerstva kultury pro debutanty, Cenu knižních blogerů a Cenu knihkupců (jako vůbec první fantasy titul v historii).


Překladatelka


foto: Host (Jindřišková, Jitka)

XB-1: Jitka Jindřišková (*1985), vystudovala historii a norštinu na Masarykově univerzitě. Je na volné noze a svůj čas dělí mezi řadu různorodých aktivit. Věnuje se literárnímu překladu a překladu filmových titulků, jazykovým redakcím a korekturám, výuce norštiny v jazykové škole, je místopředsedkyní kulturního institutu Skandinávský dům, kde má na starosti literární projekt, a spolupracuje s Masarykovým ústavem. V letech 2015 až 2016 koordinovala spolu s Michalem Švecem kampaň #ReadNordic. Žije s přítelem a dvěma morčaty v Praze. Celý rozhovor...
  

Za recenzní knihu děkuji knihkupectví Dobré knihy.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

8 komentářů:

  1. A já se pořád nedokopala k prvnímu dílu. :D Asi si počkám, až bude série celá a teprve pak si ji pořídím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pojmenovat knihu Plíseň chce docela odvahu :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Na knihu se chystám a jsem zvědavá, co na ní řeknu. První díl mě totiž bavil asi až od půlky, tak snad mě Plíseň chytne hned od začátku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem mela stejne, taky me bavila zhruba az druha polovina :-)

      Vymazat
  4. Ta poslední fotka je krásná :) A jinak já jsem samozřejmě pořád ještě nečetla ani ten první díl... Achjo, snad brzo - moje mantra :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jezis, to je na balkone, protoze ja moc hezkych mist na foceni nemam :-D

      Vymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne