20 července, 2017

Docela nedávno jsem přemýšlela nad tím, jak některá stará díla přetrvávají i desetiletí. Je to i díky mnoha knihám, které se těmito tématy nechávají inspirovat dodnes. Jedním z nich je nesmrtelný Sherlock Holmes. Měla jsem to potěšení na tuto postavu narazit v nejednom filmu či seriálu a v tomto případě i v knize. Teprve druhé setkání s tímto proslulým detektivem a doufám také, že rozhodně ne poslední.

Pokud jste někdy měli to štěstí Sherlocka nějakým způsobem poznat, chápete základní linii všech příběhů, dobu, způsob bádání, celkový styl zaměření a rozhodně i detektivův život v dobrém i špatném slova smyslu, jeho přátelství s doktorem Watsonem a tak dále. V této knize nehledejte nic nového. Sama autorka v závěru knihy píše poděkování a sděluje čtenářům, kde brala svoji inspiraci. Jsem potěšená, že zmínila jak filmovou verzi s Robertem Downeym Jr (i když v ní najdete už více modernosti), tak seriálovou s Benedictem Cumberbatchem (odehrávající se v dnešní době). Údajně ji inspirovali v tom, jak samotnou charakteristiku Sherlocka popsat...

Nicméně kniha se četla výborně a rozhodně splňovala moje očekávání. Skvělý detektivní příběh zasazený do staré Anglie, plno pronásledování a intrik. Rozhodně nechybělo napětí. I když toho jsem se v největší míře dočkala až na konci. To platí i o samotném pátrání, o kterém jsem nic netušila po celou dobu. Ať už to bylo mou leností ve velkém dumání nebo utajováním autorky. Velkým překvapením pro mě bylo, že detektiv tentokrát dělá i chyby a ne zrovna malé. Alespoň v tomto případě působí více jako člověk.

Musím zmínit i krásné vydání. Kniha má nádhernou obálku, jednotlivé části knihy jsou rozdělené červenými stránkami. Všechno je hezky barevně laděné. Každá kapitola začíná citací známých osobností a celkové zpracování je prostě to, co mě zaujalo na první pohled...

Pokud vás lákají Holmesovi případy, ať už ty původní nebo snesete i modernozované verze, tuto knihu určitě nevynechejte. Já byla spokojená od první stránky a jsem moc ráda, že se kniha zařadila do mojí začínající sbírky a rozhodně potřebuji další díl série :-)

Když jsem se probral, ležel jsem na pohovce. V mlze nade mnou se vznášela tvář mého přítele Sherlocka Holmese a vypadala ustaraně, plná obav.

Umění v krvi
Art in the Blood
Dobrodružství Sherlocka Holmese
1
Petra Diestlerová
Detektivka
2015 originál /2017 překlad
256
Mladá Fronta
978-80-204-4051-8

Londýn, chladný prosinec roku 1888. Sherlocku Holmesovi je 34 let a po katastrofálním vyšetřování případu Jacka Rozparovače se opět uchýlil ke kokainu. Watson nedokáže svého přítele ani utěšit, ani ho vytrhnout z letargie – když tu přijde z Paříže podivně zašifrovaný dopis. Mademoiselle La Victoire, krásná francouzská kabaretní hvězda, píše, že se pohřešuje její nemanželský syn, jehož otcem je anglický šlechtic, a ji samotnou na ulicích Montmartru kdosi napadl.
Poté co Holmes s Watsonem po boku vyrazí do Paříže, zjistí, že únos dítěte je pouze špičkou ledovce v mnohem spletitější aféře: v Marseilles byla uloupena nesmírně vzácná antická socha a v továrně na hedvábí v Lancashiru bylo zavražděno několik dětí. Stopy ve všech třech případech vedou k jedinému, nedotknutelnému člověku. Zotaví se Holmes včas, aby nalezl ztraceného chlapce a zarazil další vraždění? Pokud se mu to má podařit, musí se udržet o krok před nebezpečným francouzským soupeřem a vyhnout se intrikám svého bratra Mycrofta.

Když jsme šli v matném zimním světle k poště, zahlédl jsem něco, z čeho se mi málem zastavilo srdce.

CBDB.cz: Bonnie MacBird - Spisovatelka, herečka, scénáristka a producentka proslulá napsáním původního scénáře k filmu Tron. Většinu své kariéry zažila v Hollywoodu jako producentka a scénáristka. Roku 2015 vydala svou první knihu s názvem Umění v krvi a momentálně pracuje na druhém díle příběhu se Sherlockem Holmesem.