30 října, 2017

Vidořád skončil naprosto špičkově a tak každý fanoušek této série netrpělivě očekával nové pokračování a dění z doby roku 2059 v budoucím Londýně, který figuruje spíše jako sci-fi postapokalyptická budoucnost našeho světa. Dočkali jsme se ho v podobě knihy s názvem A zrodí se píseň, který je prozatím nejtenčím dílem série.

Hned ze začátku musím podotknout, že vracet se do tohoto světa, je pokaždé dost náročné. Autorka vytvořila bohatou iluzi budoucnosti lidstva s rozdílným uspořádáním společnosti. To obnáší i nemálo nových pojmů, jmen a zařazení. Proto z počátku chvíli trvá, než se člověk opět zorientuje. Naštěstí je pro některé na konci knihy krátký přehled některých důležitých pojmů. V mém případě to nejspíš jistí i znovupřečtení všech knih po jejich vydání. Přece jen, když má člověk mezi jednotlivými příběhy i roční pauzu, je pravděpodobné, že toho spoustu pozapomene.

Navíc, jak už jsem napsala, jde o nejtenčí díl. Nečekejte však, že by byl o to chudší. Je nutné brát ho spíše jako takovou spojku mezi jednotlivými událostmi. V knize se stane mnoho důležitých věcí, které mají svůj smysl a záměr, ale bohužel, alespoň co se mě týče, mi přišlo, že autorka to příliš protahovala. Zabývala se každou maličkostí a tak většina knihy plynula strašně pomalu. I když v daných událostech nechybělo napětí, i když bylo hned jasné, že je dobré je zmínit, protože ke každému cíli nevede jen jedna cesta, velká část příběhu mě osobně příliš nebavila. Nejlepších bylo asi posledních osmdesát stran, které už alespoň člověku zvedly adrenalin a kde se dělo něco opravdu zásadního.

Co se týče postav, tak se víceméně setkáváme se starými známými. Sem tam přibude na novém místě i někdo neokoukaný. U hlavní hrdinky Paige je vidět největší vývoj a to i díky tomu, jak se mění její postavení ve společnosti. Po pravdě můžu říct, že jako hrdinka je mi vcelku sympatická a fandím jí, ale očekávám, že se teprve vybarví. Koneckonců má tahle série, podle zahraniční databáze, mít neuvěřitelných sedm dílů.

Přestože se mi tento díl zdál nejslabší, nemíním se sérií končit. Autorka docela dobře navnazuje na další důležité situace, které by se měly stát. Její psaní je sice jako jízda na horské dráze, ale alespoň to slibuje další překvapení... Její svět je opravdu zvláštně tvořený, je jakousi směsicí fantasy a sci-fi prvků, ale především je něčím novým a neokoukaným. Děj se mi po obsahové stránce opravdu hodně líbí, jen by to chtělo vzít z jiné strany a psát poutavě od začátku do konce, aby člověk neměl pocit, že to píší dvě naprosto rozdílné osoby. Protože začátek přece jen vypadal jinak než ten konec... Nebo zde platí, že to nejlepší vždycky nakonec?

Nechci, aby to vyznělo jen jako zklamání, protože zklamaná jsem, trochu. Ale bohužel  asi není možné udržovat určitý standart u všech knih. Jediným mínusem knihy je její pomalé plynutí. Po obsahové stránce, promyšlenost děje a všechno to další okolo, co příběh tvoří, je totiž výborné a tam jsem opravdu spokojená. Ale v celkovém dojmu je to prostě na tři hvězdičky, protože posledních pár stran můj názor nedokáže natolik ovlivnit...

Ozvalo se zakrákání a ze zohaveného lidského těla se vznesl pták a odletěl. Zírali jsme na rozevřený hrudník, holé kosti a rozdrásané maso.

A zrodí se píseň
The Song Rising
Kostičas
3
Lenka Kapsová
2017 originál/ 2017 překlad
424
Host
978-80-7577-177-3

Žádné nebezpečí. Žádná kapitulace Po krvavé bitvě proti mnoha různým protivníkům je Paige Mahoneyová jako Kmotryně vládnoucí londýnskému podsvětí v neustálém ohrožení. Stabilizace roztříštěného podsvětí bude složitější, něž se kdy zdálo, protože se otočila k Jaxonu Hallovi zády a na svobodě číhají pomstychtiví nepřátelé. Paige ovšem netuší, že její vláda může být již velmi brzy násilně přerušena zavedením Senshieldu, technologie, která by pro komunitu jasnovidců a světa, v němž žijí, znamenala zkázu...

Odkazy: dobre-knihy.cz

Zrak mi zalilo zlaté světlo a na jazyku jsem ucítila odpornou měděnou pachuť. Ztratila jsem pevnou zem pod nohama.

Databazeknih.cz: Samantha Shannonová se narodila v roce 1991 v západním Londýně. Psát začala v patnácti letech. V letech 2010 až 2013 studovala anglický jazyk a literaturu na Oxfordské univerzitě na St. Anne’s College. V roce 2013 vydala román Kostičas (The Bone Season), první díl z plánované sedmidílné série. Kniha figurovala na seznamu bestsellerů v žebříčcích novin The New York Times, The Sunday Times a The Asian Age; Daily Mail, Stylist a The Huffington Post ji zvolily Knihou roku a knihkupectví Amazon ji zařadilo mezi nejúspěšnější tituly roku. Kostičas byl přeložen do osmadvaceti jazyků a společnosti The Imaginarium Studios a 20th Century Fox zakoupily práva na jeho zfilmování. Vidořád je druhým románem Samanthy Shannonové.

Překladatelka

Za recenzní knihu děkuji knihkupectví Dobré knihy.