MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

29 listopadu, 2014

Tanec ve stínech

Tanec ve stínech je druhou knihou série Kroniky Sialy. Při čtení první knihy jsem měla dost rozporuplné pocity. Děj jako takový nebyl úplně k zahození. Ale vytýkala jsem autorovi přehršel postav ve fantasy příběhu, typově jako gnómy, trpaslíky, elfy, kentaury, obry, démony, zombie apod, všechny dohromady. Doufala jsem, že i přes to všechno mě druhý díl aspoň trochu zaujme.

Během čtení se střídaly pasáže nudnější s akčnějšími. Nemůžu říct, že bych se vyloženě nebavila. Autor ví, jak děj pěkně natahovat a vkládat do něj napínavé části. Přece jen byl schopný příběh rozepsat na tři knihy. Haroldovo vyprávění se mi líbilo. Jen jsem se občas ztrácela v některých pojmech, protože jsem si nemohla vzpomenout, kam je zařadit.

Hrdinové se vydali na svoji nebezpečnou pouť. Naneštěstí se jim do cesty připletou i padouši a dochází k nějakým ztrátám. Díky tomu příběh nepůsobí moc pohádkově, ale je reálnější. Něco na způsob Her o trůny, kde autor popravil už tolik postav. Tady to není ale v takovém množství :-)

Od prvního dílu bych řekla, že jde o nějaké to zlepšení. Nebylo to nejhorší a určitě nelituji přečtení této knihy. Když pominu věci, které se mi nelíbí, tak kniha byla moc dobrá. Čtení mě bavilo. Přesto to nevidím na pět hvězdiček. Vzhledem k tomu, že mě nejvíce bavila druhá polovina knihy a donutila mě hned vzít třetí díl (začíná mě to fakt zajímat), dávám čtyři hvězdičky :-)




Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Tanec ve stínech
Džanga s tenjami
Kronika Sialy
2
Alexej Pechov
Jana Tučníková
Fantasy
2009 originál / 2011 překlad
314
Zoner Press
978-80-7413-170-7

Anotace Zoner Press:
Dobrodružná výprava cynického zlodějíčka Harolda a jeho nesourodého doprovodu pokračuje! Mohou hbité zlodějské prsty a důvtip zachránit celý svět?
Mír v Siale a životy jejích obyvatel ohrožuje mocný a nelítostný čaroděj a jediné, co ho může zastavit, je Duhový roh. Tento artefakt z dávných dob nabitý nesmírnou magickou silou se nachází ukrytý ve strašidelném Paláci kostí. Dostat se k němu přes všechna možná i nemožná ochranná opatření ale není vůbec snadné. Jedinou nadějí je artefakt ukrást. A tak si král a Řád mágů najmou chytrého a světem protřelého chmatáka Harolda Stína.
Harold se spolu se svým podivným doprovodem čítajícím elfskou princeznu, věčně rozhádanou dvojici gnóma a trpaslíka, zeleného gobliního šaška a bandu několika dalších královských bojovníků vydává na cestu a doslova na každém kroku dává svou kůži všanc. Jenže zakázka je zakázka a jednou dané slovo nemůže vzít slušný zloděj zpět.
Ve druhém díle trilogie Kroniky Sialy navazuje Alexej Pechov na zábavný a dobrodružný příběh Tuláka ve stínech. V Tanci ve stínech však staví Haroldovi do cesty snad ještě víc překážek a nepřátel. Zároveň mu ale dává poznat i hodnotu opravdového přátelství. Harold není typický hrdina velkých slov nebo okázalých skutků, ale nebezpečí se nebojí a odhodlaně a s vervou bojuje.

Odkazy: zoner press



Ukázka z knihy

Ukázka knihy


Informace o autorovi

foto: Flip.kz

Databazeknih.cz: Autor Kronik Sialy, ruský spisovatel fantasy Alexej Pechov, je velkým talentem mladé generace autorů literatury tohoto žánru. Jeho romány o zlodějíčku Haroldu Stínovi zaznamenaly ve světě obrovský úspěch. Pechov totiž ve své tvorbě vsadil na čtenáři oblíbenou jistotu - příběhy jsou dobrodružné, plné známých fantasy prvků, avšak neotřelé, velmi čtivé a humorné.


Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne