20 září, 2012

Eragon

čtvrtek, září 20, 2012 bez komentáře


Jedna z nejlepších fantasy sérií jakou jsem kdy četla. Jsem opravdovým fanatikem :-D Pokud jste nečetli a máte rádi fantasy, přečtěte si o Eragonovi a jeho dobrodružstvích s jeho dračicí Safirou.

Při psaní první knihy bylo autorovi pouhých 15 let. Už i tím je to zajímavé čtení, protože je to fantasie 'dítěte', ne nějakého 50-ti letého spisovatele. Spousta legrace, dobrodružství a napětí. Běžně jsem četla až do rána, protože bych neusnula, dokud bych si nepřečetla co nejvíce. Jen je škoda, že Paolini tuto sérii ukončil čvrtou knihou a nepokračoval. Podle mého názoru skončil v tom nejlepším :-(



Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Eragon
Eragon
Odkaz dračích jezdců
1
Christopher Paolini
Fantasy
2004
489
Fragment
80-7200-978-8

Anotace Databazeknih.cz:
Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl trilogie Odkaz Dračích jezdců.

Odkazy: databazeknih.cz, goodreads.com





Informace o autorovi

Databazeknih:
Christopher Paolini (nar. 17. listopadu 1983) je americký spisovatel, autor knih Eragon, Eldest, Brisingr a Inheritance. Tyto knihy jsou součástí tetralogie Odkaz Dračích jezdců. Původně to měla být trilogie, ale třetí díl byl obsáhlejší než autor zamýšlel a rozdělil ho proto ještě do čtrvtého dílu. Příběh se odehrává ve fiktivním fantasy světě Alagaësia.

Paolini se narodil v listopadu roku 1983 v Jižní Kalifornii. Mimo několika let na Aljašce žil se svými rodiči, mladší sestrou Angelou a kočkou s kokršpanělem v Montaně. K tvorbě ho inspirovala místní nádherná příroda.


Filmové zpracování


Fantasy / Akční / Dobrodružný / Rodinný
USA / Velká Británie / Maďarsko, 2006, 104 min

Režie: Stefen Fangmeier
Předloha: Christopher Paolini
Scénář: Peter Buchman
Kamera: Hugh Johnson
Hudba: Patrick Doyle
Hrají: Ed Speleers, Jeremy Irons, Sienna Guillory, Robert Carlyle, John Malkovich, Garrett Hedlund, Alun Armstrong, Christopher Egan, Gary Lewis, Djimon Hounsou, Rachel Weisz, Joss Stone, Máté Haumann, Julian Stone, Martin Jarvis, Caroline Chikezie, Matt Devere
Moje hodnocení:

Obsah:
Chudý farmářský chlapec Eragon najde v Dračích horách podivný modrý kámen. Zprvu ho chce pouze zpeněžit a zabezpečit jím rodinu na nadcházející krutou zimu, jenže když se z kamene "vyklube" dračí vejce a z něj později dračí mládě - Safira, uvědomí si, že stojí tváří v tvář dobrodružství, které sahá vysoko nad jeho možnosti. Jeho prostý život přes noc zanikne a on se ocitne v novém, nebezpečném světě intrik, kouzel a válek. Pouze se starodávným mečem a moudrým průvodcem musí Eragon se Safirou zdolávat nebezpečné situace a odolávat temným silám v království, kterému vládne král, jehož zlo nezná hranic. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...


Zdroje obrázků: google.com, databazeknih.cz nebo vlastní výroba (úpravy obrázků)



Sdílení článku:
Sdílet emailem Sdílet gmailem Sdílet Facebookem Sdílet Googlem Plus Sdílet Twitterem Sdílet Pinterestem Sdílet Tumblrem Sdílet Bloggerem Sdílet Wordpressem

Autorka článku:

Lucy Lillianne V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Nicméně největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentářů:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho a často vykouzlí úsměv a potěší. Děkuji každému, kdo kvůli mě ztratí pár vteřin života :-)