MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

06 května, 2015

Projekt pořádá Syki

JarniDumani2 
Milujeme a zároveň nenávidíme. Některé bychom uškrtili, nebo zabili pouhým pohledem, nad jinými bychom ronily krokodýlí slzy a dušovali se, že jsme už od začátku věděli, že v nich je přece jen kousíček dobra. Jaký je váš vztah ke knižním záporákům? Které máte nejradši a které naopak naprosto nesnášíte?

Tohle je opravdu těžké téma :-D Samozřejmě padouši jsou snad v každé druhé knize. A opravdu platí, že některé padouchy si dokáži oblíbit, i když v ději kladou spoustu překážek. Ale někteří záporáci jsou zase na druhou stranu otřesní a akorát mě rozčilují :-)



Záporáků je ale potřeba. Jinak by to nebylo ono a příběh by neměl žádný smysl. Dodávají tu správnou šťávu, atmosféru, napětí. Jsou důležití. Bez nich by to byl vždycky jen happy end a 'žili šťastně až navěky'.

Nedá se říct, že bych padouchy úplně nenáviděla. Spíš je snáším. Sem tam mi někteří opravdu lezou krkem... Například v sérii Nástroje smrti mě nejvíc samozřejmě štvali Valentýn a Sebastian. Protože to byli psychopati. Navíc, kdo by zbožňoval například takového Voldemorta nebo Saurona? Já určitě ne :-) Ale například takového Galbatorixe jsem snášela vcelku dobře. V podstatě jsem ho ani nějak nevnímala, protože moc prostoru v ději neměl. Po většinu série se o něm jen mluvilo. Takže jsem ho nebrala jako opravdového padoucha. A dál? Například ve Stmívání máte jako padouchy asi nevegetariánské upíry, a pozor, jen některé, nebo Volturi. Ale ti nebyli nijak hrůzostrašní. Další příklad docela 'milého' padoucha :-D Série Divergence, ta má jako padouchy lidstvo. A tak bych mohla pokračovat.

Padouši prostě do knih patří, rozhodně. Někdy se stane, že přestoupí na stranu dobra. A tím u čtenáře obvykle získají body navíc. Ale někdy se nezmění. A přesto asi nemám nějakého záporáka, kterého bych vyloženě nesnášela...



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

0 komentář(ů) v diskuzi:

Okomentovat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne