MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

22 listopadu, 2016

Winter • Marissa Meyer

úterý, listopadu 22, 2016 14 komentářů

Recenzní kniha


Winter všichni vyhlíželi s vysokým očekáváním. Můžu říct, že už od prvního dílu jsem neustále sháněla pokračování a tak jsem nemohla vynechat ani toto. Měsíční kroniky si mě získaly na plné čáře. Čekání na poslední 'kapitolu' jsem si zkrátila přečtením Nejkrásnější, příběhu královny Levany, u kterého jsem musela smutně konstatovat, že mi k tomu moc neseděl, především svým zaměřením...

Ale zpátky k Winter. Z počátku jsem některé detaily marně dolovala z hlavy, protože z předchozích knih si nepamatuji všechno úplně podrobně. Ale i přes tuto počáteční překážku jsem se ihned začetla do dalšího krásného příběhu, který mě jen tak nepustil. Kdyby to bylo časově možné, stihla bych to snad i za den.


Vyprávění se opět střídalo z různých pohledů. Hlavní hrdinové se neustále rozdělovali a shledávali, aby se potom opět vydali každý jinou cestou, tak to víceméně fungovalo celou knihu. Po pravdě mě to docela i štvalo, to neustálé přebíhání, ale zase je pravda, že by jen stěží dokázali zůstat pospolu celou dobu jako přilepení lepidlem. Takže to určitě má svůj smysl (a nejen ten, že to knihu neúnosně protahovalo :-D). Nakonec jsem to nějak zkousla :-)

Tentokrát se většina děje odehrává na Měsíci a konečný problém mezi ním a Zemí se stupňuje. Všechno graduje k nadupanému závěru, kterého jsem se málem nedočkala. Na první pohled mě totiž kniha vyděsila svojí šířkou a tak jsem stále čekala, jak daleko ke konci se všechno vyřeší. A i když jsou tyto kroniky převyprávěné pohádky, které původně končí šťastně, v tomto případě jsem čekala se zatajeným dechem do úplného konce, abych zjistila, jestli to tak bude i v tomto případě. Navíc mě nesmírně těšilo, jak dokázala autorka všechny ty detaily pohádek pěkně vložit do jejího příběhu. Sněhurka a otrávené jablko, Červená karkulka a vlk, Popelka a její rodinné zázemí. V některých případech mě to vyloženě překvapilo...

Velice se mi líbilo, jakým vývojem jednotlivé postavy prošly. Největší změna byla asi vidět u samotné Cinder. Ze začátku byla velice plachá a bojovala se svými nedostatky až na konec byla sebevědomá a šla si tvrdě za svým cílem. Dalším větší proměnnou prošla asi Cress. Ostatní se mi zdáli už od počátku dobře promyšlení a tak na nich mnoho rozdílů nenajdete. Ženské postavy byly, co se povahy týče, nejvíc rozdílné, mužské mi přišly hodně podobné, kromě Thorneho, který měl jako bonus v rukávu samé vtipné hlášky.

Tento díl byl perfektním zakončením skvělé série. Celé se to četlo jedna báseň, krásně a jednoduše v textu plném napětí, boje, ale i zábavy a vtipných hlášek. Všechno dohromady vytvořilo unikátní příběh a já jsem velice ráda, že jsem do toho šla a celou tuhle sérii riskla. Winter byla neméně propracovaná a celkově mě překvapila svým vyprávěním, promyšleností a závěrem. Tohle si musíte přečíst všichni. A já si to brzy přečtu celé od prvního dílu znovu :-)


"E..." zamumlala Winter. "E jako eliminace. Evoluce. Evret. Elita." Ještě chvíli přemýšlela. "E jako evakuace."
Scarlet zaúpěla. "E jako nanic."

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Winter
Winter
Měsíční kroniky
4
Marissa Meyer
Jana Zejmanová, Martina Šímová
Fantasy s prvky sci-fi
2015 originál /2016 překlad
768
Egmont
978-80-252-3839-4

Anotace Databazeknih.cz:
Dramatický závěr Měsíčních kronik
Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

Odkazy: dobre-knihy.cz

Královnino rozhořčení přerušil dusot spěšných kroků. Jedním z postranních vchodů se dovnitř vřítil hlavní divotvůrce Aimery Park se dvěma strážci po boku.

Ukázka z knihy



Kde koupit knihu

 
http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/   


Informace o autorce

foto: Writers Write

Databazeknih.cz: Marissa Meyer je autorka dívčích sci-fi románů. Na svém kontě má novelu „The Phantom of Linkshire Manor,“ která vyšla ve sborníku gotických romancí Bound in Skin (Cats Curious Press, 2007), a je členkou asociace Amerických romantických spisovatelů. Pod jménem Alicia Blade napsala přes čtyřicet fanfikcí, což jí získalo vlastní fanouškovskou základnu. Marissa Meyerová je sympatická autorka s všeobecným přehledem, která si uvědomuje význam blogů i společenských médií a s chutí se propaguje (viz její foto v kostýmu princezny Zeldy!). Marissa má dva vysokoškolské tituly z oboru publikování a kreativního psaní, s důrazem na dětskou literaturu. Žije se svým snoubencem (a dvěma kočkami) v Tacomě ve státě Washington v USA.
 



Za recenzní knihu děkuji knihkupectví Dobré knihy.



Knižní téma | Lunar Chronicles (Měsíční kroniky) • pinterest



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

14 komentářů:

  1. Skvela recenze Lucy :-)K teto serii bych se take rada jednou dostala :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Povedená recenze! :) Už je to dlouho, co jsem četla první tři díly, a myslím, že se do nich ještě ponořím, než se na Winter vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, to je fakt tlusťoška :-).
    Měsíční kroniky jsem si dopřála pod stromeček, tak se na ně moc těším :-) Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Teď si mě na Winter tak nalákala, že lituju, že ji nemám nikde po ruce :( Budu si muset počkat...

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasná recenze, Luci a už taky musím s touhle sérií KONEČNĚ začít :))

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá recenze, musím se do té série už taky pustit :D
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Naprosto souhlasím, Winter byla úžasná, naprosto skvělé zakončení série :) Také už mám zase chuť si přečíst celou sérii znovu :D

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne