06 března, 2018

Na tuto knížku jsem se těšila neskutečně dlouho. První díl byl jedním z prvních, který jsem zkoušela číst od českého autora. Dřív jsem se k tomu moc neměla, ale toto mě příjemně překvapilo a bavilo. A tak jsem se téměř modlila, aby vyšlo i pokračování, které by přineslo další hromadu informací a nová dobrodružství.

Jakmile se mi kniha dostala do rukou, ihned jsem se do ní pustila. To čekání přece jen bylo dlouhé, protože od první knihy uplynul rok. Ale dočkala jsem se a jsem moc ráda. Hned od první stránky bylo jasné, že mě to bude opět bavit. Autorka má svůj vytříbený styl, který dokáže zaujmout ihned od prvního řádku. Je poutavý a plný energie a tak nemáte ani chuť knihu odložit. Její slovní zásoba je úžasná a jakmile se začtete, nenajdete ani jedno zaškobrtnutí, které by vás dokázalo od knihy odradit. Bylo navíc moc hezké, že mezi řádky sem tam i připomněla některé důležité věci z jedničky, aby čtenář nemusel tolik tápat. To opravdu oceňuji.

Další věcí, která mě zaujala, bylo množství akce. Rozhodně jako čtenáři nejsme moc šetřeni a v podstatě sledujeme, jak hlavní hrdinka lítá z jednoho maléru do druhého. Občas to bylo zábavné, občas napínavé a občas překvapující. Je fakt, že bych od některých střetů asi upustila, protože v celkovém dojmu se mi zdálo, že jich bylo až moc a působilo to lehce nepatřičně. Nicméně je to asi jediná věc, na kterou si tak nějak můžu postěžovat.

Jak už jsem psala, celá kniha je nabitá akcí i humorem. Hlavní hrdinka Layla je svérázná, sebevědomá a rozhodně je to jedna z mých oblíbených ženských postav, protože to není nějaká princeznička, která by neustále potřebovala zachránit (konečně něco pro mě!). To neznamená, že se pomocná ruka občas nehodí, ale každopádně je soběstačná ažaž a v hlavě jí to opravdu pálí. A tak, jak se do malérů stále dostává, tak se z nich dokáže i vymanit. Nikdy se nevzdává a snaží se dosáhnout svého cíle. Oceňuji i to, že nejde o postavu podle nějaké šablony, která v poslední době vzniká. V nejnovějších knihách jsou všechny hrdinky až příliš podobné a docela mě unavuje, jak každá z nich stále dokola přemýšlí, kolika lidem její rozhodnutí ublíží, jejich nekonečné myšlenkové pochody a k uzoufání plačtivé výlevy, ty tady naštěstí nenajdete.

Do celého děje se zapojuje hned několik nových postav, některé jsou pro příběh podstatné, některé spíš plní funkci doplňku (tady najdete i chvíle, které vám jsou od začátku jasné). Rozhodně je vidět ale posun v příběhu a celém tématu, a je možné sledovat, co se vlastně děje okolo, co to obnáší a navíc se dozvídáme i další věci o tomto velkém projektu. Navíc má autorka hodně otevřené možnosti, co se týče vlastností jednotlivých subjektů. Tak trošku mi to připomíná seriál Heroes, takže jsem upřímně zvědavá, co dalšího ještě předvede.

Konec byl téměř zabijácký. Skončil bohužel hodně otevřeně a já jsem teď nucena přemýšlet, jak dlouho budu muset čekat na další díl (kolik jich vlastně bude) a jestli to ustojím :-P Pokud vám nevadí mladší hrdinka pod dvacet, která má kuráže na rozdávání, z nepřátel si dělá boxovací pytel a máte rádi akční jízdu, tahle kniha vás prostě chytí a slupnete ji za jedno odpoledne. A i když jsem původně přemýšlela, jaké konečné hodnocení dát, po přečtení posledního řádku jsem měla naprosto jasno. Za mě můžu rozhodně doporučit ;-)

Potřásla jsem hlavou a zakoulela očima. Zděsila jsem se vlastního zjištění, že od chvíle, kdy jsem se dostala do celé téhle šlamastyky, se chovám až moc... dospěle. No fuj.

Na útěku
Na útěku
Projekt Alfa
2
-
Sci-fi
2018 originál
264
Fragment
978-80-253-3581-9

Mám tři cíle: 1. Zůstat naživu. 2. Nenechat se chytit. 3. Zničit Guntega a jeho program. Nejsem si jistá, co z toho bude nejtěžší. Laylin život se změnil ze dne na den. Musela se naučit, jak bojovat a udržet se naživu. Teď se chce pomstít a zničit Guntega a jeho výzkumný program. Ví, že není jediná alfa, které se podařilo přežít. Je jich víc a Gunteg je chce všechny najít, ovládnout a postavit z nich neporazitelnou armádu. Proto musí být rychlejší a najít je dřív než on.

Odkazy: megaknihy

Trošku mě děsilo, jak chladnokrevně se dokážu chovat, ale zároveň jsem si byla jistá, že bych dokázala zajít ještě dál.

Megaknihy v žánru Sci-fi

Databáze knih: Lenka Dostálová se narodila 22.3.1992 v Jičíně. Na základní školu chodila do České Skalice, vystudovala Českou lesnickou akademii v Trutnově a nyní studuje na České zemědělské univerzitě v Praze.

Když byla malá, vymýšlel pro ni příběhy její dědeček. Poté, co se naučila číst, se stejně jako on stala vášnivou knihomolkou. Vlastní příběhy začala tvořit ve třinácti letech. Její prvotina vyšla v dubnu roku 2016.

Žije na vesnici s rodinou a kromě práce v zemědělském podniku se podílí na chodu malého rodinného statku. Mezi její koníčky kromě knih patří tanec a zvířata.

Recenzáček poskytlo knihkupectví Megaknihy. Děkuji :-)