MŮJ ZÁPISNÍK

RECENZE KNIH

FILMOVÉ A SERIÁLOVÉ HODNOCENÍ

PEČENÍ A VAŘENÍ

13 dubna, 2018


Recenzní kniha


Po vzájemné domluvě s nakladatelem jsem se rozhodla vyzkoušet dětskou knihu. Po kuchařkách a omalovánkách zase trošku změna. Většinou se tomu sice snažím vyhýbat, protože si nejsem jistá, jak přesně o nich psát. Ale proč vlastně nezkusit i něco jiného? V každém z nás je prý stále dítě a tak i ve svém věku si tedy můžu dovolit vyzkoušet něco takového :-P

Kniha se mi zalíbila hned na první pohled. Velký formát plný ilustrací a krásných kreseb, které pochází přímo od autora. K tomu stručný a výstižný text. Kniha působí spíše jako takový komiks, protože téměř ke každé situaci, která je tam popsána, najdete i obrázek. Příběh samotný byl svižný a výborně se četl. Nejednou jsem se i sama pěkně nasmála. No co, opravdu to bylo vtipné.

I když kniha uplyne vcelku rychle, je to jeden z těch příběhů, které si člověk klidně vezme do ruky víckrát. Dokážu si představit, že u dětí se tato kniha stane velice oblíbenou. Zaujme totiž od první stránky a jen tak nepustí. Popíše spoustu zajímavých věcí, cestování, dobrodružství. Snaží se poučit. Co ale asi děti nejvíc zaujme, tak opravdu ty detailní obrázky, které příběh krásně doplňují.

Celé to na mě působilo velmi pozitivně a čtení mě bavilo. Ano, asi jsem v sobě našla tu dětskou dušičku. Díky této knize si dokážu představit, že bych si mohla zkusit přečíst i něco dalšího, obdobného... Takže určitě neváhejte, jde o velice zdařilou knížku. A možná vás i potěší, že se chystá film, na který se už teď těším, protože ukázka vypadá moc dobře. Navíc velice ráda porovnávám knižní předlohy s filmovými verzemi, takže se nechám překvapit. Za mě dostává kniha zaslouženě plný počet bodů :-)


Celý zbytek života Tajemný ostrov hledal, ale štěstí se na něj neusmálo. Sestrojil si speciální kompas.

Informace o knize

Název knihy:
Originální název:
Série:
Pořadí v sérii:
Autor:
Překlad:
Žánr:
Rok vydání:
Počet stran:
Nakladatelství:
ISBN:
Neuvěřitelný příběh O obrovské hrušce
Den utrolige historie om den kaempestore
-
-
Mai Fathi Havrdová
Pro děti
2012 originál / 2017 překlad
112
Presco Group
978-80-87034-46-0

Anotace presco.cz:
Neuvěřitelný příběh dvou přátel - kocourka Macíka a slona Sebastiána, který vyšel již v 18 světových jazycích. Unikátní, vybočující bohatě ilustrované dílo vytvořené s citem pro aktuální témata dne a oceňované pro kombinaci moudrosti a hřejivého humoru.
Kocourek Macík a slon Sebastián z přímořského městečka Sluníčkova nevěří svým vlastním očím: na zahradě jim v noci vyrostla obrovská hruška. Skutečný zázrak přírody! Zázrak…, až na to, že jim téměř povalila domek. Co s ní? „Vydlabeme dužinu a odvezeme ji pryč,“ rozhodnou se Macík se Sebastiánem. To je nápad! Přívěs s hruškou se však nešťastnou náhodou dává do pohybu. Nejprve pomalu, pak rychleji a ještě rychleji z kopce dolů, a …cááák! Hruška s ohlušujícím šplouchnutím padá do moře s Macíkem, Sebastiánem a profesorem Glukózou uvnitř. A tady začíná Macíkova a Sebastiánova neuvěřitelná cesta za Tajemným ostrovem, cesta plná dobrodružství….

Odkazy: presco group

"Tajemný ostrov najdeme jen tehdy, pokud bude kompas fungovat, a kompas bude fungovat jen tehdy, pokud budeme mít kámen z Tajemného ostrova! ... "

Kde koupit knihu

Další knihy v této kategorii se značkou
https://www.presco.cz/knihy-pro-deti-ella-a-max/

http://www.paseka.cz/fayeova-lyndsay-lovci-vran/produkt-4227/   

Informace o autorovi

foto: Forfatterweb

Databáze knih: Jakob Martin Strid - Dánský ilustrátor a spisovatel, autor komiksů, zvláště tvorba pro děti.












Filmové zpracování

Tato kniha dokonce získá svoji filmovou podobu. Tak neváhejte si ji přečíst, ať můžete porovnávat i s filmovým plátnem ;-) Já to rozhodně vyzkouším... Už podle obrázků to vypadá, že půjde o maximálně věrnou podobu. Premiéra je plánována na poslední den měsíce května letošního roku.


Rodinný / Animovaný
Dánsko, 2017, 80 min

Režie: Jørgen Lerdam, Philip Einstein Lipski, Amalie Næsby Fick
Předloha: Jakob Martin Strid
Scénář: Bo Hr. Hansen
Hrají: Peter Frödin, Peter Plaugborg, Søren Pilmark, Jakob Oftebro, Bjarne Henriksen
Producenti: Trine Heidegaard, Thomas Heinesen
Střih: Hans Perk, Anders Sørensen

Obsah:
Život v městečku Solby je tichý a poklidný až do dne, kdy Mitcho a Sebastian najdou v přístavu vzkaz v láhvi. Pochází od zmizelého starosty Solby a stojí v něm, že se nachází na tajemném ostrově a učinil velký objev. Hrdinové se vydávají na dobrodružnou cestu s cílem zachránit starostu a přivézt ho nazpět. V jejím průběhu ale odhalí něco, co obyvatelům Solby přinese v budoucnu mnoho radosti – obrovskou hrušku.

Zdroj info a obrázky: csfd.cz









Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Presco Group.



Pokud vás článek zaujal, můžete sdílet

Lucy Lillianne
V posledních letech jsem neskutečně podlehla knihám. Nejen jejich čtení, blogování o nich, ale i nakupování. Ráda si rozšiřuji knihovničku a velice mě mrzí, když vidím tolik knih, které nemohu mít. Přesto jsem ráda za každý kousek, který se mi dostane do rukou. Největší radost mi dělají žánry fantasy a sci-fi, v poslední době hodně ujíždím na apokalyptických a dystopických knihách a když si potřebuji odpočinout, často sáhnu po nějakém thrilleru nebo jiné napínavé četbě... Samozřejmě nepohrdnu ani lehčí četbou. Nejméně mě lákají romantické knihy, i když i tam občas dojde k nějaké výjimce. Doufám, že čtení mě bude bavit ještě dlouho, protože můj seznam je téměř nekonečný... :-)

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá naprosto kouzelně. :) Umím si představit, jak se maým dětem líbí. :))

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásný :) Já si pohádkový knížky i ve třiceti docela užívám, takže tuhle si píšu na seznam :D

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to jako opravdu nádherné čtení pro děti :)

    OdpovědětVymazat

Každý vzkaz pro mě znamená mnoho, často vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně potěší. Děkuji každému, kdo pro mě ztratí pár vteřin života :-)




@lucylillianne